Sorin Grindeanu, în continuare ministru al Transporturilor
Sorin Grindeanu a fost propus pentru funcția ministrului Transporturilor. Pentru acesta au fost înregistrate 24 de de voturi pentru, 6 împotrivă și o abținere. Acesta a obținut aviz favorabil și își continuă mandatul din scaunul de șef al MTI.
La audieri, Sorin Grindeanu a vorbit despre planurile care urmează a fi înfăptuite, printre principalele fiind kilometrii de autostradă și problemele din zona feroviară.
"Până la sfârşitul anului 2024 trebuie să dăm în circulaţie cel puţin 200 de kilometri de drum expres sau de autostradă. De asemenea, pe zona feroviară, avem doar pe acele Quick-Wins-uri, care sunt o formă de întreţinere mai avansată, de înlocuire, 420 de km prinşi. Eu cred şi sunt convins că până la sfârşitul lui 2024 cel puţin jumătate din aceşti kilometri pot fi daţi în circulaţie, având în vedere că toate cele 126 de loturi au contract, au fost semnate contractele, deci intră în faza de execuţie", a declarat Sorin Grindeanu, la audieri.
Propunerea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în 2023
De asemenea, Grindeanu a afirmat că "se va bate" ca bugetul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii să crească în fiecare an. Totodată, oficialul a spus că este necesar ca ritmul de atragere a fondurilor europene să fie menținut ridicat.
Citește și:
Parlamentul se întrunește pentru învestirea Guvernului Ciolacu
Concedieri masive în România. Angajații români care își vor pierde locul de muncă
Sorin Grindeanu: „Susţin total impozitarea multinaţionalelor pe cifra de afaceri”
"Mi-aş dori ca viitorul Cabinet să menţină ritmul ridicat de atragere a fondurilor europene, pentru că este o cheie importantă şi o componentă importantă, şi îmi doresc - şi mă voi bate pentru acest lucru - ca bugetul Ministerului Transporturilor să crească de la an la an în ritmul în care a crescut cel puţin din 2021 până în 2023, pentru că pentru a implementa toate acele proiecte este nevoie de finanţare, iar transporturile trebuie să rămână prioritate pentru orice guvern pe care-l va avea România în anii viitori", a susţinut Grindeanu.
Potrivit acestora, Grindeanu a menționat că, la finalul anului 2021, bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii număra în jur de 14 miliarde de lei, iar propunerea pentru anul 2023, care a fost aprobată mai târziu în Parlament, a fost de 23 - 24 miliarde de lei. Iar la rectificările ce vor veni pe parcursul acestui an urma "să ne ducem la 27 - 28 de miliarde, ceea ce înseamnă o dublare a acestor fonduri".