Lucrări de modernizare pe calea ferată: Viteza trenurilor românești va crește la 120 km/h
CFR Infrastructură a anunțat începerea lucrărilor de reabilitare a podului peste Râul Olt, între stațiile Drăgănești Olt și Fărcașele, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Lucrările fac parte din programul Quick Wins-Lotul 17 și vizează ridicarea restricțiilor de viteză și îmbunătățirea condițiilor de circulație, cu scopul de a crește viteza maximă a trenurilor până la 120 km/h.
În perioada 15 aprilie – 31 mai 2024, constructorul va demonta și înlocui suprastructura căii ferate pe pod, cu materiale noi de cale, inclusiv șină, traverse și material mărunt de cale. Aceste lucrări sunt urmate de profilat și buraj mecanizat.
Pe durata lucrărilor, trenurile vor circula pe un singur fir, cu restricții de viteză, pentru a asigura protecția muncitorilor. CFR Infrastructură Craiova își cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat de întârzierile posibile și subliniază necesitatea acestor lucrări pentru îmbunătățirea condițiilor de transport.
Citește și:
> CFR adaugă trenuri de 1 Mai și Paște; modernizare linie Caransebeș-Arad
> Modernizare feroviară Balș-Craiova, circulație închisă 6 luni
> Traseul feroviar revine în România, după 20 de ani. Anunțul făcut de CFR Infrastructură
Mai mult, sunt deschise mai multe șantiere pe Linia 100, între Olteni și Fărcașele, unde se lucrează pe un total de 18,32 km pentru a atinge viteza de 120 km/h. Pe Linia 101, Pitești-Craiova, circulația feroviară a fost redeschisă pe mai multe loturi după finalizarea lucrărilor Quick Wins.
CFR Infrastructură a predat amplasamentele constructorilor pentru ultimele 13 loturi, unde se organizează șantiere și se depozitează materialele necesare. Aceste modernizări sunt parte dintr-un efort mai larg de îmbunătățire a infrastructurii feroviare din România, finanțat prin PNRR.