Afacerea care a explodat în România. Industria se ridică la 600 de milioane de euro
Un anumit tip de afacere a explodat în România, în ultimii ani. Industria se ridică la 600 de milioane de euro. O treime din această sumă este generată doar de București, unde prețurile sunt mai mari, dar și calitatea alta, ar spune unii.
Rutina transformată în afacere de succes
Piaţa de cafea out of home din România a explodat, arată studiul „Consumul de cafea out-of-home în România”, realizat de Hospitality Culture Institute, care analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România, București, Ploiești, Brașov, Timișoara, Oradea, Cluj, Iași, Constanța, Craiova și Galați.
Conform datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
Prețul mediu al unei cafele în București ajunge la 10,5 lei
În București, prețul mediu plătit pentru o ceașcă de cafea se ridică la 10,5 lei, mai mult decât în celelalte orașe analizate, unde costul mediu este de 94 lei.
Citește și:
> Horoscop African: Ce spune ziua ta de naștere despre tine în astrologia africană
> Horoscopul săptămânii 13 - 19 martie 2023: Află ce îți rezervă astrele!
> Horoscopul lunii Mai 2023: Află ce îți rezervă astrele în această lună!
Studiul mai arată că doar 49% dintre respondenții din București cunosc termenul „cafea de specialitate”. În celelalte județe analizate, media este de 47%.
„România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au 'normalizat' din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii.
Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate”, a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
47% dintre bucureșteni și-au cumpărat ultima cafea dintr-o cafenea
Potrivit studiului, 47% dintre bucureșteni și-au cumpărat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi și trei sunt benzinăriile și automatele de cafea, ambele cu procentul de 20% dintre răspunsuri.
Citește și:
> Horoscopul dragostei 15-21 ianuarie 2024: Află ce îți rezervă astrele!
În cazul celorlalte orașe analizate, 36% dintre respondenți și-au achiziționat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenți au cumpărat-o din benzinărie și 21% dintr-un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.