Sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat 2023
Examenul de Bacalaureat a sesiunii de toamnă va începe miercuri, 16 august, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Joi, 17 august, elevii vor susține examenul la proba obligatorie a profilului, respectiv Matematică sau Istorie. Iar proba la alegere a profilului va fi susținută vineri, 18 august, iar cea la Limba maternă pe 21 august.
Primele rezultate vor fi afișate pe data de 25 august, până în ora 12:00, potrivit calendarului oficial.
Calendar Bacalaureat 2023 sesiunea de toamnă
- 16 august 2023: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
- 17 august 2023: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
- 18 august 2023: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
- 21 august 2023: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
- 25 august 2023: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 18:00)
- 26 – 28 august 2023: Rezolvarea contestațiilor
- 29 august 2023: Afișarea rezultatelor finale
Lucrările scrise vor fi corectate digitalizat
În sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat 2023, lucrările scrise vor fi evaluate digitalizat, pentru prima dată.
Citește și:
Subiecte română Bac 2023, sesiunea de toamnă, publicate azi
„Anul acesta, Ministerul Educației a achiziționat platforma pe care se va realiza evaluarea digitalizată (…) urmând să extindem evaluarea digitalizată la sesiunea de toamnă a examenului de bacalaureat în toate centrele de examen din țară”, a spus secretarul de stat Florian Lixandru pe 26 iunie.
Totodată, ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat că „evaluarea digitalizată se va generaliza, începând cu sesiunea din august a examenului național de bacalaureat de anul acesta”.
"Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți.
Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații”, transmite Ministerul Educației.
Ministerul Educației a menționat că evaluarea digitalizată nu presupune schimbări cu privire la criteriile de evaluare/baremele și tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenului de Bacalaureat.
Citește și:
Modificări la Evaluarea Naţională 2024 şi Bacalaureat 2024
Ultima șansă pentru BAC 2024: Află când poți să mai dai examenul anul acesta
Calendar Bacalaureat 2024. Programul probelor, anunțat în dezbaterea Ministerului Educației
"Ne dorim digitalizarea evaluării pentru toate examenele naționale, fie că vorbim despre Bacalaureat, Evaluare Națională, concurs de ocupare a posturilor sau definitivat. Este un progres nu doar necesar, pentru că simplifică tot ceea ce înseamnă logistica organizării acestor examene, ci și firesc, în contextul evoluției tehnologice”, a spus Ministrul Educației, Ligia Deca.
La examenul național de Bacalaureat în sesiunea august - septembrie 2023, s-au înscris peste 33.900 de candidați.
Ce presupune evaluarea digitalizată a lucrărilor scrise
Elevii vor rezolva subiectele propuse pe foile de hârtie, după care acestea vor fi scanate de profesori în fața candidaților. Mai apoi, lucrările vor fi transmise pe o platformă în sistem securizat către evaluatori. Lucrările elevilor vor fi repartizate către profesori din alte județe față de cel unde s-a susținut examenul.
Citește și:
Bacalaureat 2023, sesiunea de toamnă. Luni încep înscrierile
Rezultate BACALAUREAT 2023. Rata de promovare este de 29,8%
Simulare Bacalaureat 2023. Subiectele la examenul de matematică și istorie
Prin urmare, profesorii nu vor fi presați de timp, nu vor sta ore în șir într-o sală de corectură. În schimb, aceștia vor primi lucrările anonimizate pe care le vor corecta în format electronic.
Secretarul de stat, Sorin Ion, a precizat că în cazul în care diferența de notare a celor doi corectori este mai mare de un punct, în cazul corectării digitalizate, atunci lucrarea va fi trimisă automat către alți doi corectori.
„Știți bine că, la evaluarea națională, la diferență de un punct, lucrarea trebuie evaluată de alți doi profesori. Ei bine, platforma identifică lucrurile automat și le repartizează altor doi profesori”, a spus acesta.