Ford Motor Company, producătorul auto american, a anunţat recent că ia în considerare menţinerea vânzărilor de maşini hibride şi alimentate cu gaz în Europa şi după anul 2030. Această decizie vine ca o schimbare faţă de planul iniţial al companiei de a oferi exclusiv vehicule electrice (EV) în regiune până la sfârşitul deceniului.
În 2021, Ford şi-a prezentat ambiţia de a trece la o gamă complet electrică în Europa, însă adoptarea lentă a vehiculelor electrice a determinat compania să reevalueze strategia. "Credem că este necesar să oferim clienţilor şi după 2030 vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE) şi maşini hibride", a comunicat Ford.
Cererea în creştere pentru vehicule hibride şi infrastructura de încărcare insuficientă în Europa sunt printre motivele care au influenţat această reconsiderare. În plus, Ford a întâmpinat o încetinire a vânzărilor de EV în SUA, ceea ce a condus la amânarea producţiei unor modele noi şi la extinderea gamei de maşini hibride.
Citește și:
Ford schimbă planurile: SUV-uri electrice amânate, hibride și după 2030
Actorul Cole Brings Plenty din „1923” a decedat în Kansas
Protestul fermierilor și transportatorilor în București a fost aprobat
Compania, cu sediul în Dearborn, Michigan, a anunţat că lansarea camionetei electrice planificată la noua fabrică din Tennessee va fi amânată până în 2026, iar un nou SUV mare va fi întârziat până în 2027 la uzina din Oakville, Ontario.
Directorul general al Ford, Jim Farley, a subliniat necesitatea de a reformula strategia EV pentru a face faţă concurenţei din China, deschizând posibilitatea colaborării cu alte companii auto pentru a reduce costurile cu bateriile EV. Producătorii auto americani se confruntă cu presiunea din partea companiilor chineze care produc vehicule electrice la preţuri accesibile şi le exportă pe scară largă.