Supermarketurile de tip discount, vânzări tot mai mari: scumpirile i-au transformat pe români în „vânători” de reduceri

03 iul. 2023, 09:50
Foto: Observator News/Youtube
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Scumpirile din ultimul an i-au transformat pe mulți români în adevărați „vânători” de oferte. Odată cu inflația, supermarketurile de tip discount se bucură de vânzări tot mai mari. 

Supermarketurile de tip discount, la mare căutare în România, după scumpiri

Criza economică a schimbat obiceiurile românilor, dar a avut și efecte rapide în creșterea vânzărilor pentru anumite supermarketuri. Este vorba de cele discount, unde țara noastră înregistrează cel mai accelerat ritm din Uniunea Europeană. 

Dar când toate prețurile sunt mici, clienții se uită la alimente în funcție de alte criterii, nu numai economice. Dacă atunci când merg în magazinele mari, cu reduceri insignifiate, sau în piețe, numără fiecare ban din portofel și își pun poftele în cui, în supermarketurile de tip discount își permit să își satisfacă unele dorințe. 

În spațiile comerciale cu reduceri considerabile, prețurile sunt cu 30% mai mici decât în hypermarketurile clasice. Aceste magazine nu sunt la fel de prezentabile ca celelalte și marfa nu este pusă pe raft, dar tocmai din acest motiv costurile sunt mai ieftine decât în celelalte supermarketuri. 

De pildă, un pachet de făină cozonac de un kilogram costă 3,99 de lei, iar în alt supermarket aceeași făină ajunge la 7,45 de lei. Un detergent lichid de 2,97 litri costă, într-un magazin clasic, 75,79 de lei, iar în supermarketurile de tip discount are prețul de 38 de lei. 

Reducerile cuprind mai multe categorii de produse, printre care produse pentru casă și pentru îngrijire personală. Așa se face că, de la an la an, magazinele de tip discount au înregistrat vânzări cu 20% mai mari. Conform unui studiu, aceste supermarketuri au ajuns să aibă o cotă de piață de 28%, mai mult decât cele clasice. 



Citeste si