Podul de la Brăila se inaugurează astăzi. Cel mai lung pod suspendat din România a costat 363 de milioane de euro
Podul suspendat de la Brăila urmează să fie inaugurat joi, 6 iulie 2023. Acesta este cel mai scump obiectiv de infrastructură care a fost construit în România în ultimii 30 de ani. Circulația va fi deschisă începând de azi, de la ora 13.00. La eveniment va participa și președintele Klaus Iohannis.
Se inaugurează podul suspendat de la Brăila
Podul suspendat de la Brăila urmează să fie inaugurat astăzi, 6 iulie 2023, în cadrul unei ceremonii care va începe la ora 10.45. Potrivit programului, la eveniment vor participa mai mulți oficiali români, printre care Klaus Iohannis, președintele României, Marcel Ciolacu, premierul României, Nicolae Ciucă, președintele Senatului, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, dar și reprezentanți ai ambasadelor și guvernelor Italiei și Japoniei, țările din care fac parte constructorii principali ai podului.
Podul face legătura între județele Brăila și Tulcea, însă asigură și legătura dintre provinciile Muntenia, Dobrogea și Moldova. Traversarea Dunării va fi gratuită în primii ani, iar în primă fază circulația rutieră va fi permisă doar ziua, pentru ca muncitorii să poată demonta schelele pe timpul nopții.
Citește și:
> Circulația de pe podul Brăila s-a deschis. Reguli de circulație pentru șoferi
> Podul de la Brăila,Aeroportul Brașov-Ghimbav și trenul Alstom Coradia, „vedetele” 2023
> Circulația pe Podul de la Brăila se va deschide începând din 6 iulie
Podul de la Brăila este cel mai lung pod suspendat din România și al treilea pod din Europa ca dimensiune. Totodată, construcția este cea mai înaltă din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură care a fost realizată în ultimii 30 de ani. Construcția podului a costat în jur de 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocați din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Golden Gate de România
Podul suspendat de la Brăila are o lungime de peste 1,9 kilometri şi conţine în jur de 81.000 de kilometri de fir de oţel. Tablierul metalic este alcătuit din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone. În ceea ce privește partea tehnică, podul are două benzi pe sens, trotuare și o lungime de 1,9 kilometri.
„Supranumit «Golden Gate» al României, Podul suspendat peste Dunăre a atins noi înălţimi, distanţa dintre cei doi piloni înalţi de 192,64m, cunoscută şi ca deschiderea centrală, este de 1.120,00m. Această minune inginerească a României are o lungime totală de 1.974,00 m”, a mai precizat CNAIR.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a decis în data de 27 mai 2019 să încheie Contractul de Finanţare pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", pentru acordarea finanţarii nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
Citește și:
> Moment „istoric” pentru podul peste Dunăre Tulcea - Brăila
> Reparații frecvente la podul de la Brăila
> Primele probleme la Podul de la Brăila. Asfaltul turnat recent s-a fisurat și trebuie refăcut
„Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate naţional 3 (Bucureşti-Moldova), precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzit pentru traficul internaţional către Bulgaria şi Turcia. Noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcţionare ale vehiculelor şi expunerea populaţiei la poluarea aerului şi a zgomotului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila şi Galaţi”, arată CNAIR.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.