Planșeul din Piața Unirii, consolidat în baza unui contract de 800 de milioane de lei. Restricții majore de trafic din cauza lucrărilor
Planșeul care susține Piața Unirii urmează să fie consolidat în baza unui contract de 800 de milioane de lei. Lucrările vor aduce restricții de trafic majore.
Consolidarea planșeului care susține Piața Unirii
În curând va fi semnat contractul pentru consolidarea capitală a planșeului peste Dâmbovița care susține Piața Unirii. Singura ofertă depusă este cea a Asocierii Erbașu-Concrete Solutions-BogArt, care a fost declarată conformă în urma evaluării tehnice.
Valoare contractului se estimează la aproximativ 800 de milioane de lei, iar finanțarea provine de la Guvern, având un termen de 33 de luni (9 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru execuție). Lucrările ar urma să aibă loc în anul 2025, după finalizarea celor patru runde de alegeri. De asemenea, acestea vor impune și o serie de restricții de circulație în zona centrală a Capitalei.
În aprilie 2023, Primăria Sectorului 4 din București, în frunte cu primarul Daniel Băluță, a lansat o licitație pentru un contract cu o valoare maximă de 840 de milioane de lei pentru consolidarea și reabilitarea planșeului care susține Piața Unirii.
Citește și:
> Centrul Bucureștiului intră în reabilitare totală. Anunțul făcut de Nicușor Dan
> Lucrările la planșeul și Pasajul Unirii încep în anul 2025
> Incendiu la Primăria Pleșoi: Acoperiș și etaj deteriorate, nicio victimă
Potrivit expertizei, planșeul care susține Piața Unirii este foarte vechi, 80 de ani, și se află în pericol de prăbușire. Pe deasupra planșeului se regăsește pasajul rutier, iar sub acesta se află una dintre cele mai mari și aglomerate stații de metrou din București, stația Piața Unirii.
Contractul de reabilitare și consolidare cuprinde două obiective principale: "Planșeu peste Dâmbovița din Piața Unirii" și "Pasaj Unirii, etapa 2" (consolidarea pasajului subteran, cu lucrări de punere în siguranță realizate în 2022). Planșeul din centrul Capitalei a fost construit în anul 1934 și inițial avea o lungime de 635 de metri și o lățime de 32 de metri.
”Există în linii mari două variante – să se sape tot, să se ia planşeul, să se pună altul şi a doua – pe planşeul existent să se facă lucrări de susţinere. Din câte înţeleg eu, varianta spre care merge expertiza este cea în care se sapă tot şi se pune un planşeu nou”, a punctat primarul general al Capitalei.
Nicușor Dan a menționat că lucrările de consolidare și reabilitare vor dura un an şi jumătate – doi ani, iar intersecţia de la Piața Unirii va fi blocată.
Citește și:
> Podul Grant, în șantier în următorii doi ani. Rute ocolitoare pentru șoferi
> Vlad Huidu și-a câștigat respectul fanilor America Express
> Mira a fost implicată într-un accident rutier. Primele declarații
”Pasajul pe care îl avem acum la Unirii nu va fi funcţional (…) Va trebui să găsim nişte metode de ocolire. După ce o să avem expertiza o să facem (…) o evaluare a metodei de a devia traficul. (…) O să fie o mare problemă de trafic, dar e inevitabilă. Nu poţi să aştepţi până o să cadă planşeul”, a declarat în iulie 2023, Primarul General, Nicuşor Dan.
”Pe de-o parte, vor fi executate lucrări pentru refacerea completă a Planșeului Unirii, până la nivelul capetelor de pod pe care acesta este așezat, precum și înlocuirea structurii existente cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița”, a declarat primarul din Sectorul 4, Daniel Băluță.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.