Magazine fără casieri la Auchan. Planul retailerului după această decizie: „Oamenii ce fac, rămân fără serviciu?”

06 mar. 2023, 07:05
Foto: Shutterstock.com
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

Auchan, un mare lanț de magazine din România, a anunțat că va renunța la casieri, decizie care a împărțit România în două. Unii cred că astfel își vor face cumpărăturile mai repede, în timp ce alții susțin că nu se descurcă și vor ca angajații să își păstreze locurile la casele de marcat. Ce are în plan să facă retailerul după această schimbare?

Decizia Auchan de a renunța la casieri a împărțit România în două

Anunțul Auchan că va moderniza treptat tot sistemul de plată a stârnit revoltă pe internet. „Lăsați casierii, nu-i niciun folos pentru clienți eliminarea casierilor! Lăsați clientul să aleagă modul de achitare, sunteți la dispoziția clientului!”, comentează un utilizator. 

„Altcineva crede că magazinele îşi cresc profiturile pe spinarea clienţilor. Flotări nu ne puneți să facem?”, este o altă reacţie. 

Sunt și oameni care consideră că acest sistem este mai rapid. „Sunt mult mai eficiente decât să stai la coadă”/„Ce le facem la casiere, că rămân fără muncă.”

Cei mai mulți afirmă că erau mulțumiți cu sistemul de până acum, în care puteau alege dacă își scanează singuri produsele ori trec pe la un casier.

„Ar trebui şi/şi. Multă lume care este mai în vârstă nu se descurcă cu banii. Li se pare mai comod să traverseze casierul toate produsele şi cumpărătorul doar să stea să privească. Mă bucur întotdeauna când există casele de marcat rapide”, a scris un internaut. 

În vestul Europei, tehnologia a luat de mult locul angajaților în supermarket. „Oamenii ce fac, rămân fără serviciu?”, a întrebat un utilizator.

Planul retailerului

„Toţi casierii sunt şi vor rămâne colegii noştri. Nu discutăm despre disponibilizări în niciun caz. În schimb, meseria lor evoluează”, este răspunsul reprezentanților Auchan.

Până în anul 2025, retailerul francez vrea să transforme meseria de casier în cea de consilier pentru clienți. Astfel, angajații îi vor ajuta pe clienții care nu se descurcă cu scanarea produselor la casele rapide. De altfel, casierii își pot relua atribuțiile clasice, la cererea clientului. 

Fiecare casă este reversibilă, așa încât cei care vor să își scaneze singuri produsele și să plătească fie cash, fie card, vor veni într-o anume parte a magazinului. Cei care vor să aștepte casierul, vor merge în alta.

„În momentul în care au apărut macaralele, muncitorii din zona porturilor aferente oceanului Atlantic mergeau noaptea şi stricau, demontau părţi componente ale macaralelor, de teama aceasta, că se pierd locuri de muncă. Este un proces natural, este un anumit nivel de rezistenţă la schimbare”, a explicat Alin Tomus, sociolog, pentru Observator. 


Citeste si