Cum poți recupera banii în urma unui zbor anulat în ultimul moment. Pașii de urmat

13 iul. 2023, 14:07
Champhei/Shutterstock
Urmăriți-ne pe: Google news Copy Share

În ultima perioadă, tot mai mulți călători s-au trezit cu zborurile anulate. În asemenea cazuri, trebuie să știți că firma aeriană are o serie de obligațiuni pe care trebuie să le respecte.

Ce trebuie să facă pasagerii în cazul în care li se anulează zborul

Oricând de poți trezi cu zborul anulat din o groază de motive. Mai grav este atunci când zborul este anulat pe ultima sută de metri.

Potrivit regulamentului Parlamentului European al Consiliului Uniunii Europene, în ceea ce privește anularea sau întârzierea zborului, companiile aeriene sunt obligate să ofere pasagerilor să aleagă una dintre următoarele variante:

  1. Rambursarea prețului biletului
  2. Redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie
  3. Redirecționarea la o dată ulterioară agreată de călător în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile.

Călătorii trebuie să aleagă una dintre variantele de mai sus, iar în funcție de zbor, aceștia pot primi despăgubiri suplimentare. În cazul în care călătorii optează pentru redirecționare, au dreptul la mese și băuturi, iar dacă redirecționarea are loc a doua zi, călătorii au dreptul la cazare peste noapte și compensații financiare.

Iar dacă călătorii au fost informați zborul este anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de data plecării, aceștia au dreptul la despăgubiri. Însă, dacă zborul a fost anulat din cauze extraordinare, compania aeriană nu trebuie să plătească despăgubiri călătorilor. Printre evenimentele considerate circumstanțe extraordinare se numără deciziile de gestionare a traficului aerian, instabilitatea politică, riscurile la adresa securității și condițiile meteo nefavorabile.

Ce despăgubiri pot primi călătorii

  • Dacă distanța de zbor este mai mică de 1.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 250 de euro.
  • Dacă distanța de zbor este între 1.500 și 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 400 de euro.
  • Dacă distanța de zbor este mai mare de 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 600 de euro

Potrivit regulamentului Parlamentului European al Consiliului UE, în cazul anulării sau întârzierii zborului, drepturile pasagerilor se aplică în următoarele situații:

  • Dacă zborul se face pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE)
  • Dacă aterizarea se face pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE
  • Dacă decolarea se face de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE

UE înseamnă cele 27 de state membre, printre care Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare. Valoarea biletului trebuie să fie rambursat în 7 zile de la anularea zborului.



Citeste si