Avion Ryanair, blocat pe Aeroportul Băneasa. Sute de pasageri nu au fost lăsați să coboare
Un avion al companiei Ryanair a fost blocat pe Aeroportul Băneasa, iar pasagerii au fost blocați în avion mai bine de o oră, fără a primi explicații. Peste 200 de persoane s-au aflat la bordul aeronavei blocate pe aeroportul din București.
Un avion al companiei Ryanair, care a decolat de la Treviso, urma să aterizeze la Aeroportul Otopeni, însă într-un final a aterizat la Aeroportul Băneasa.
La Aeroportul Henri Coandă s-a făcut degivrare/decontaminare pe una dintre pistele de aterizare. Pasagerii au stat blocați în aeronavă mai bine de o oră, fără a primi explicații asupra situației de la echipajul avionului. Urma ca avionul să alimenteze, degivreze și să plece de la Băneasa la Otopeni.
Unul dintre cei 200 de pasageri care se aflau la bordul aeronavei a oferit detalii despre situație.
"Acum o oră am aterizat. Am fost anunțați, cu 10 minute înainte de aterizare, că o să aterizăm pe Aeroportul Băneasa. Destinația inițială era Otopeni. S-a spus că Aeroportul Otopeni este închis pentru 30 de minute și că o să aterizăm pe Băneasa pentru că nava nu mai are nici suficient kerosen ca să survoleze aeroportul.
M-am uitat acum pe aterizări, am văzut că sunt aterizări pe Otopeni. Deci nu știu cât a fost închis sau care a fost de fapt problema.(...) Sunt 200 - 250 de pasageri blocați.
Unii dintre ei au de plecat în țară, de aici ,cu tot felul de autobuze și sună disperați. E și vremea urâtă, nu știu ce să facă. Nu ne dau jos din avion pentru că este un zvon, spus de un oficial al aeroportului, cum că Aeroportul Băneasa nu are personal de serviciu, nu are vameș și nu are bagajist, să dea jos câteva bagaje din avion. Așa ceva mi se pare ireal. De ce nu aduc o echipă din Otopeni să deservească acest aeroport?
Ni s-a comunicat că s-ar putea să plecăm către Otopeni. Dar nu se știe când și cum. Stăm aici în avion, ca niște animale, ca niște prizonieri.
Sunt mulți bătrâni, copii. (...) Se plimbă lumea prin avion, stau cu gecile pe ei. Sunt trei persoane cu dizabilități în avion, care sunt în cărucioare.", a precizat pasagerul.
Ce spune Compania Națională Aeroporturi București
În urma celor întâmplate, Compania Națională Aeroporturi București a venit cu un mesaj oficial.
Citește și:
> Avion întors după 10 minute pe Aeroportul Otopeni
Comunicat Compania Națională Aeroporturi București:
În seara zilei de 8 ianuarie a.c., o aeronavă aparținând companiei Ryanair și care efectua un zbor pe ruta Treviso - București Henri Coandă, cu ora programată pentru aterizare 18.30, a solicitat aterizarea pe aeroportul de rezervă, București Băneasa - Aurel Vlaicu.
După aterizarea efectuată la ora 19.04, compania aeriana Ryanair a luat decizia de a nu debarca pasagerii și a solicitat alimentarea și degivrarea aeronavei în vederea decolării către Otopeni.
Facem precizarea că Aeroportul Băneasa era pregătit (atât din punct de vedere al infrastructurii cât și al serviciilor la sol) pentru procesarea pasagerilor.
Menționăm că, în vederea îndepărtării depunerilor de zăpadă și tratării antiîngheț a pistei 08R-26L (Otopeni), a fost anunțată închiderea operării pe această pistă pentru intervalul 18.30-19.10.
Aeronava Ryanair a decolat către Otopeni la ora 20.52.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.