O nouă lege pentru conducătorii auto din România, din iunie 2023. Guvernul a aprobat ordonanța de urgență
O nouă schimbare pentru șoferii din România. Guvernul a aprobat o nouă ordonanță de urgență cu privire la combustibilii din România.
Lege nouă pentru șoferii din România
Potrivit noii ordonanțe de urgență, începând de la 1 iunie 2023, benzina şi motorina comercializate în România trebuie să conţină obligatoriu biocarburanţi. Prin urmare, benzina şi motorina trebuie să conţină obligatoriu minim 8% şi, respectiv 6,5% biocarburanţi, potrivit noii ordonanţe a Guvernului aprobată în iunie.
Această măsură a fost adoptată pentru ca România să își respecte pe de o parte obligaţia de reducere a gazelor cu efect de seră, dar și pentru ținta de folosire a minimum 10% energie din surse regenerabile, pentru toate formele de transport. Odată ce de la 1 iunie în stațiile de alimentare din România vor apărea biocombustibilii, atunci este posibil ca oamenii să cheltuie mai mult pe combustibil.
Această urmare însă este inevitabilă, pentru că o parte a planului de reducere a emisiilor de CO2 a fost inițiat de Comisia Europeană. Mai multe țări din familia Uniunii Europene utilizează deja bioetanol în stațiile publice de carburanți, iar conducătorii auto profită de această oportunitate.
Citește și:
> Sancțiuni mai aspre pentru conducătorii auto din România
> Taxe noi pentru șoferi. A fost promulgată legea privind noua formă a rovinietei
> Șoferii riscă amenzi de 3.000 de lei dacă au aceste obiecte în mașină
Mașinile alimentate cu acest fel de combustibil vor consuma mai mult
"Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează motorină cu un conţinut de biocarburant de minimum 6,5% în volum.
Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează numai benzină cu un conţinut de biocarburanţi de minimum 8% în volum", arată OUG.
Autoturismele care vor fi alimentate cu acest tip de combustibil vor consuma mai mult, pentru că mașinile au nevoie de mai mult biocombustibil decât benzina convențională pentru a se deplasa pe aceeași distanță.
Totodată, există probabilitatea ca anumite mașini mai vechi să nu mai fie la fel de fiabile, pentru că automobilele cu biocombustibili sunt mai predispuse la defecțiuni, însă acesta este prețul reducerii nivelului de CO2, cel puțin în Europa.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.