Enel a semnat vânzarea afacerii din România către grecii de la Public Power Corporation. Când se va finaliza tranzacţia în valoare de 1,26 miliarde de euro
Grupul italian Enel a semnat cu grecii de la Public Power Corporation S.A. (PPC) un acord pentru vânzarea tuturor participaţiilor deţinute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproape 1,26 miliarde de euro, ceea ce evaluează societățile vândute la aproape 1,9 miliarde de euro. Mai mult, suma totală poate fi justificată conform unor cauze uzuale în astfel de tranzacții, cât și printr-un mecanism pentru potențiale plăți ulterioare, în funcție de valoarea viitoare a activității de retail. Finalizarea tranzacției este așteptată în trimestrul al treilea al anului curent. Planul Strategic curent al Grupului Enel vizează concentrarea asupra a 6 teritorii cu potențial ridicat de creștere.
Oficial! Enel a semnat vânzare afacerii din România către greci
„Enel S.p.A. a semnat astăzi cu firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC) un acord pentru vânzarea tuturor participaţiilor deţinute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro, ceea ce evaluează societăţile vândute la circa 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni).
În plus, suma totală poate fi ajustată conform unor clauze uzuale în astfel de tranzacţii precum şi printr-un mecanism pentru potenţiale plăţi ulterioare, în funcţie de valoarea viitoare a activităţii de retail”, anunţă compania.
În total, este estimat ca tranzacția să genereze un efect pozitiv asupra datoriilor nete ale grupului, care urmează să scadă cu aproape 1,7 miliarde de euro, din care aproximativ 0,1 miliarde de euro în 2022 și restul în 2023. La aceasta se adaugă și un efect negativ cumulat asupra profitului net al Grupului de aproape 1,4 miliarde de euro în perioada 2022-2023, din care aproximativ 0,6 miliarde de euro din rezervele legate de diferențele de curs de schimb, care vor fi contabilizate în anul 2023.
Citește și:
> Ce mai e cu vânzarea Enel? Grecii de la PPC, anunț despre angajații și clienții din România
> Ce se întâmplă cu clienții ENEL care uită să transmită lunar indexul la curent
> Companii PPC din România reînnoiesc brandul și cumpără Enel
Când va finaliza Enel tranzacția de 1,26 miliarde de euro către Public Power Corporation S.A (PPC)
Prin urmare, tranzacția nu urmează să aibă vreun impact asupra rezultatelor economice curente ale grupului, a transmis Enel. Tranzacția se va finaliza în trimestrul al treilea al acestui an. Aceasta este supusă unor condiții întâlnite în mod normal în acest tip de acorduri, inclusiv permisiunea autorităților antitrust competente.
„Prin vânzarea tuturor activităţilor din România, continuăm planul de vânzare de active prezentat în urmă cu 3 luni în cadrul Planului Strategic 2023-2025 al Enel. Suntem mândri de rezultatele obţinute în România de la intrarea în ţară în 2005 şi apreciem munca susţinută şi devotamentul colegilor noştri, care ne-au permis să devenim unul dintre cei mai importanţi jucători integraţi în domeniul energiei în România. Suntem încrezători că un grup internaţional important precum PPC va continua această poveste de succes”, a declarat Francesco Starace, CEO şi director general al Grupului Enel.
Pe ce țări se va concentra acum Enel
Tranzacția este în linie cu Planul Strategic curent al Grupului, care vizează repoziţionarea Enel şi concentrarea asupra ţărilor cu un ritm de creştere ridicat şi în care are o prezenţă integrată. Este vorba despre Italia, Spania, Statele Unite ale Americii, Brazilia, Chile și Columbia.
Citește și:
> Explozie la hidrocentrală în Italia: cresc victimele
Enel Energie şi Enel Energie Muntenia sunt furnizori majori de energie electrică şi gaze naturale, precum şi de servicii cu valoare adăugată. În România, Grupul mai are activităţi prin Enel X în domeniul serviciilor inteligente pentru locuinţe, producţiei de energie la nivelul locului de consum şi eficienţei energetice, iar prin Enel X Way în domeniul mobilităţii electrice.
Alexandra Chivu
Redactor-șef
Am absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion și am o experiență în presă de peste 6 ani. Ca jurnalist, am lucrat în publicații precum Ciao.ro, Fanatik.ro și Playtech.ro, la care se adaugă și un internship la DigiFM. De-a lungul carierei jurnalistice, am scris în diferite domenii ca sănătate, politic, sport, horoscop, social, meteo, lifestyle, turism și monden. Pe lângă redactat, m-am ocupat și de paginile de Facebook ale mai multor ONG-uri.