Elevii solicită desființarea intrării separate pentru profesori, în școlile din țară
Elevii cer desființarea intrărilor separate pentru profesori în școlile din România. Măsura a fost propusă de Consiliul Național al Elevilor și ar putea fi inclusă în noul statut.
Elevii vor să desființeze intrările separate pentru profesori
Consiliul Național al Elevilor (CNE) a întocmit raportul anual cu privire la implementarea statutului elevului. La această consultare au participat 17.425 de respondenți din întreaga țara, dintre care 15.133 de elevi, dar și despre 2.292 de cadre didactice din unitățile de învățământ, atât din mediul urban cât și din mediul rural.
Cea mai importantă reclamație a elevilor se referă la intrările și ieșirile separate pentru profesori și elevi, în școlile din țară. Marea majoritate a școlilor din România sunt prevăzute cu două intrări și două ieșiri, acestea fiind separate, una fiind destinata elevilor, iar cea de a doua - profesorilor.
Astfel că elevii și profesorii nu se intersectează niciodată în timpul pauzelor, iar elevilor le este interzis să folosească intrarea și ieșirea profesorilor. Această măsură a fost introdusă încă de pe vremea comunismului în România cu scopul unei siguranțe mai bune în cazul unui incendiu.
Citește și:
> Subiectele la Simularea Evaluării Naționale 2023 la Limba și literatura română
> Simulare Evaluarea Națională 2023. Când vor susține elevii simularea la cele două probe
> Consiliul Național al Elevilor solicită eliminarea concursului de admitere la liceu
Alte probleme semnalate de elevi a fost legate de asigurarea transportului gratuit al elevilor la școală, încălcarea dreptului la educație, dar și modul în care au fost sancționați elevii pe parcursul anului școlar.
Totodată, elevii solicită ca cei care au împlinit deja vârsta de 18 ani să poată părăsi unitatea de învățământ în timpul programului, în baza unei declarații pe propria răspundere.
Raportul privind implementarea Statutului Elevului la nivel național poate fi consultat AICI.
Valentina Podgorneac
Redactor
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de trei ani activează în presa scrisă. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației.