Prăbușirea podului din Baltimore: Nava implicată în incident a avut un istoric de coliziuni
Podul Francis Scott Key din Baltimore, cu o lungime de aproape 3 kilometri, s-a prăbușit marți după ce a fost lovit de nava Dali, care anterior fusese implicată într-un incident similar în Belgia, în 2016. În urma coliziunii, aproximativ 2,6 km din structura podului s-au prăbușit, iar șase persoane sunt date dispărute, fiind căutate în apele râului Patapsco.
Nava Dali, o navă de marfă de 290 de metri cu o capacitate de 10.000 de containere, a lovit un pilon de susținere al podului, provocând prăbușirea acestuia. Înregistrările radio ale serviciilor de urgență au dezvăluit că echipajul navei a transmis un mesaj SOS, permițând autorităților să blocheze rapid traficul pe pod și să evite un bilanț mai mare al victimelor. Guvernatorul din Maryland a lăudat acțiunile rapide ale oficialilor și echipajului, numindu-i eroi pentru salvarea de vieți.
Citește și:
> Teorii conspirative post-accident pod Baltimore
> Impactul prăbușirii podului din Baltimore asupra comerțului
Acesta nu este primul incident în care nava Dali este implicată. În 2016, în timp ce părăsea portul din Anvers, Belgia, nava a lovit partea laterală a unui chei, avariindu-l semnificativ. Nava a fost reținută de autorități, dar incidentul nu s-a soldat cu răniți sau poluare. Nava Dali este deținută de compania greacă Oceanbulk Maritime și a fost construită în Coreea de Sud, în 2015, de Hyundai Heavy Industries.
Imagini din satelit au arătat amploarea dezastrului, iar președintele SUA, Joe Biden, a declarat că operațiunea de căutare și salvare continuă și că podul va fi reconstruit. Podul Francis Scott Key, deschis în 1977, este un punct important de traversare a râului Patapsco și poartă numele autorului imnului național al Statelor Unite.